„Banki dysponują potężnymi systemami informatycznymi, dzięki którym wiedzą, co ich klienci robią ze swoją pensją, a przede wszystkim, czego będą potrzebować. – Przyglądamy się, czy klienci mają regularne i stabilne wpływy, czy korzystają z bankowości elektronicznej, czy wypłacają pieniądze z bankomatu, czy raczej płacą kartą – mówi Tomasz Geburczyk z BZ WBK.” czytamy.
„Jego zdaniem na takie analizy decyduje się coraz więcej banków, choć każdy z nich robi to w różnym zakresie. Dzięki tej wiedzy oferują produkty kredytowe czy inwestycyjne – o ile klient się na to zgodzi przy podpisywaniu umowy (najczęściej jest to zgoda na przesyłanie materiałów marketingowych).” donosi dziennik.
Banki analizują konta swoich klientów z różnych powodów. Najczęstszym jest dobranie odpowiednich produktów bankowych, których klient jeszcze nie posiada. Np. widząc, że klient często robi zakupy w danej sieci sklepów, bank może zaproponować odpowiednią kartą partnerską. Część klientów skorzysta z takiej propozycji, a bank zwiększa swoją sprzedaż.
Więcej w „Dzienniku Gazecie Prawnej” w artykule „Banki analizują nasze konta, kredyty tylko dla sprawdzonych klientów”.