PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR35 tys. zł za 30 – sekundową reklamę

35 tys. zł za 30 – sekundową reklamę

Marketing i PR 12.08.2008 (08:23)

Pomimo dynamicznego rozwoju nowych mediów reklamowych (zwłaszcza Internetu), palma pierwszeństwa na rynku reklamowym w dalszym ciągu należy do telewizji. Wartość netto całego rynku w I półroczu tego roku sięgnęła prawie 1.9 mld zł, za „Gazetą Prawną” co oznacza, że firmy przeznaczyły na reklamę telewizyjną o 18,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku. Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, statystyczny Polak w 2007 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 19 minut dziennie. Chcąc nie chcąc, musiał w tym czasie poddać się działaniu reklamy. Przynajmniej część obejrzanych spotów nie pozostała bez wpływu na decyzje zakupowe telewidza. Warto spojrzeć na sprawę z innej perspektywy i zastanowić się, ile „telewizyjna perswazja” kosztuje firmę, która ją zleca.

W pierwszym półroczu najwięcej na reklamie telewizyjnej zarobił TVN.

Z 664 mln zł przychodu wyprzedził dotychczasowego lidera – Polsat dzięki reklamom wzbogacił się o 510 mln zł . Na drugim miejscu znalazł się pierwszy program Telewizji Polskiej z przychodami w wysokości 589 mln zł.

Podczas analizowania cen reklam wzięto pod uwagę 30-sekundowe spoty, których emisję przewidziano na okres między 18. a 24. sierpnia (od poniedziałku do piątku) w dwóch stacjach telewizyjnych: TVN-ie i TVP1. Dokładny wykaz cen reklam telewizyjnych znajduje się w cennikach dostępnych na stronach internetowych TVN-u i Telewizji Polskiej. Podane kwoty nie zawierają podatku VAT i nie uwzględniają stosowanych przez telewizję rabatów.

Ceny 30-sekudnowego spotu telewizyjnego w TVN-ie zaczynają się już od 300 zł. Tyle reklamodawca musi zapłacić, by jego spot został puszczony w poniedziałek rano, tuż przed powtórką programu rozrywkowego z udziałem gwiazd. Niewielki koszt reklamy wynika z niskiej oglądalności, związanej z dniem tygodnia i godziną emisji. Reklama bajki dla dzieci emitowanej o podobnej godzinie w pozostałe dni powszednie kosztuje już 500 zł, a w weekend jest jeszcze droższa – 1000 zł w sobotę i 1900 zł w niedzielę.

Najwięcej, bo aż 22 500 zł, trzeba zapłacić TVN-owi za reklamę emitowaną w piątek podczas trzeciej i czwartej przerwy w wieczornym filmie sensacyjnym ze Stevenem Seagalem. Cena reklamy puszczanej podczas wieczornego serialu detektywistycznego wynosi 21 400 zł (poniedziałek, 20:35), a przerwanie wtorkowego serialu kryminalnego to koszt 21 100 zł za reklamę. Tyle samo reklamodawca zapłacić musi za spot emitowany podczas pierwszej i drugiej przerwy w Sopot Festival 2008 (niedziela, 20:30 i 20:36).

Program pierwszy Telewizji Polskiej najtańszą reklamę oferuje za 700 zł. Tyle trzeba zapłacić za spot emitowany wcześnie rano przed amerykańskim serialem obyczajowym (niedziela, 6:43). Puszczenie reklamy przed programem kulinarnym poświęconym dawnej kuchni polskiej (sobota, 6:47) kosztuje 1 200 zł. Spot emitowany przed tym samym programem w inny dzień tygodnia i o innej godzinie (piątek, 11:21), kosztuje 1 600 zł. 100 zł więcej zapłaci się za 30-sekundową reklamę puszczaną przed porannymi wiadomościami (poniedziałek, 06:28).

Najdroższa reklama w TVP1 kosztuje 35 300 zł – tyle trzeba zapłacić za wyemitowanie spotu przed niedzielną prognozą pogody (20:04). Prawie tak samo drogie są reklamy puszczane przed wieczornym serwisem sportowym – 30 900 zł za emisję wtorkową, 30 400 zł za czwartkową i 28 600 zł za puszczenie spotu w środę. Reklama emitowana przed niedzielną komedią romantyczną (20:14) kosztuje 22 700 zł. Ceny spotów puszczanych w okolicach popołudniowego serwisu informacyjnego wahają się od 6 600 zł (przed serwisem czwartkowym) do 13 000 zł (po serwisie niedzielnym).

Telewizja Polska za najważniejsze i największe wydarzenie telewizyjne tego lata uważa Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Podczas transmisji wydarzeń sportowych TVP spodziewa się najwyższej oglądalności, stąd też ustaliła dość wysokie ceny na reklamy emitowane w trakcie relacji z igrzysk. Spot puszczony przed ceremonią zamknięcia olimpiady (niedziela, 13:52) kosztuje 14 000 zł, a cena reklamy emitowanej między I a II połową meczu polskiej reprezentacji mężczyzn w piłce ręcznej wynosi 23 000 zł (mecz Polska – Francja, poniedziałek 15:25).

Jak widać, ceny reklam są bardzo zróżnicowane i zależne od poziomu oglądalności programu, w okolicach którego będą emitowane. Im większa oglądalność, tym droższy spot telewizyjny. Można więc twierdzić, że reklama jest nie tylko dźwignią handlu, ale również potężnym napędem budżetu stacji telewizyjnych.

2008-08-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców