PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościBiorąc ślub, weź ubezpieczenie od rozwodu

Biorąc ślub, weź ubezpieczenie od rozwodu

Aktualności 25.11.2010 (11:22)

Przez media wielokrotnie przetaczały się głośne sprawy rozwodowe, zakończone spektakularnym podziałem majątku, alimentami i walką o nieruchomości. Nawet i bez takiego rozgłosu wiadomo, że rozwód może uderzyć po kieszeni. Dla zaniepokojonych finansowymi konsekwencjami ewentualnego rozstania jest już produkt finansowy na pocieszenie. To pierwsze na świecie ubezpieczenie od rozwodów, wymyślone przez amerykańskiego biznesmena z Północnej Karoliny.

 

Po rozwodzie – czas na biznes


John Logan Ameryki nie odkrył – o potencjale i prawdopodobnym popycie na „rozwodowe polisy” dywagowało się od dawna. Mimo ekspansji biznesu ślubnego pomagającego wejść w związek małżeński, liczba rozwodów od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Według ostatnich danych GUS, w Polsce na każde 10 tys. związków małżeńskich, siedemdziesiąt kilka kończy się formalnym rozwodem. W skali całego kraju rocznie w ten sposób rozstaje się ponad 70 tys. par. Finansowe aspekty tych zdarzeń nie podlegają badaniom, można się jednak spodziewać, że pozostawiają ślad tak w sercu, jak i w portfelu.

Podobnie własny rozwód relacjonuje sam Logan. – Przeszedłem przez bardzo burzliwy rozpad związku, który sporo mnie kosztował – mówi. Jeśli człowieka spotyka niespodziewany niefart, a jest ubezpieczony, straty rekompensuje mu odszkodowanie. Choć ubezpieczyć można się dziś prawie od wszystkiego, od rozwodu jak dotąd nie. Tak zrodził się pomysł na nowatorski produkt finansowy. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu mediów, start-up ruszył z impetem, a wieść o nim lotem błyskawicy rozeszła się po świecie. Czy firma z równym hukiem zakończy swój żywot?

 

Dolar do dolara, uzbiera się… na koszty rozwodu


Pomysłodawca „WedLock Insurance” John Logan zapewnia, że biznes ma solidne fundamenty. Podstawowa zasada korzystania z produktu jest prosta – ochrona ubezpieczeniowa sprzedawana jest w tzw. jednostkach, po cenie 15,99 USD każda. W razie rozwodu, każda posiadana jednostka ochrony gwarantuje ubezpieczonemu świadczenie w wysokości 1 250 USD. Im więcej zatem kupionych jednostek, tym wyższe ewentualne odszkodowanie, przykładowo: właściciel 10 jednostek po formalnym rozpadzie związku małżeńskiego otrzyma 12 500 USD.

John Logan w rozmowie z Bankier.pl

Bankier.pl: Jak długo kiełkował pomysł uruchomienia takiego biznesu?
John Logan: Rozwodziłem się w 2001 roku. Rok później wszedłem w branżę ubezpieczeniową, żeby sprawdzić szansę powodzenia takiego produktu, a w roku 2005 założyłem firmę i poświęciłem się rozwojowi ubezpieczenia w pełnym zakresie.

Bankier.pl: Z jakim skutkiem? To jest – jak wiele polis już sprzedano?
John Logan: Nie dzielimy się danymi na temat skali sprzedaży. Mogę tylko powiedzieć, że idzie nam nieco lepiej niż oczekiwaliśmy.

Bankier.pl: Pomysł jest nośny, a produkt nowatorski. Czy w tej sytuacji potrzeba jeszcze jakiegokolwiek marketingu do znalezienia klientów?
John Logan: Jak dotąd nie sfinansowaliśmy jeszcze żadnej kampanii reklamowej, ale zakładam, że w przyszłości zorganizowane kampanie medialne będą nieuniknione.

>>> Pełna treść wywiadu

Ubezpieczony sam wybiera więc wysokość rozwodowego świadczenia, płacąc za nie odpowiednio mniej lub więcej – w zależności od indywidualnych potrzeb i spodziewanych kosztów rozwodu w swoim miejscu zamieszkania.[1] Ale uwaga, zakup jednostek nie daje jeszcze prawa do odszkodowania. Jeśli bowiem do rozwodu dojdzie w ciągu pierwszych czterech lat od ślubu, o świadczeniu można zapomnieć. W ten sposób firma zabezpiecza się przed nieuczciwymi klientami gotowymi zawrzeć związek małżeński, kupić kilka jednostek, po czym rozwieść się, by otrzymać odszkodowanie kilkudziesięciokrotnie wyższe niż kwota wpłaconych na ten poczet środków. Nie ma więc mowy o ubezpieczaniu osób, które czują, że rozwód wisi w powietrzu. Sprzedająca polisy firma SafeGuard Corp. zachęca do ich zakupu przede wszystkim nowożeńców, dalekich od myśli o rozpadzie związku.

 

Rozwiązania dla skomplikowanych rozwodów

 

Nawet takim szczęśliwcom może jednak powinąć się noga. Jeśli mimo wszystko do rozwodu dojdzie przed końcem wymaganego czteroletniego okresu ochronnego, wypłata świadczenia nie musi być przekreślona. Jak w przypadku innych ubezpieczeń, tak i tu poprzez podwyższenie składki można zapewnić sobie niestandardowe warunki ochrony. Tym samym firma daje szansę na skrócenie okresu ochronnego z 48 do 36 miesięcy. Przewiduje się też możliwość otrzymania świadczenia już na etapie separacji. W zamian za dodatkową opłatę małżonkowie otrzymują połowę należnych im środków jeszcze w trakcie procesu rozwodowego, a drugą część kwoty – po formalnym zamknięciu związku.

Polisa od rozwodów ma charakter długoterminowy – im dłużej opłacana składka, tym wyższa kwota odszkodowania po rozwodzie. Dodatkowo, za każdy kolejny rok następujący po okresie ochronnym, klient otrzymuje dodatkowe 250 dolarów do swojej puli. Tym samym klienci będą czerpali profity przede wszystkim w długim okresie korzystania z produktu. Firma zapowiada, że to dopiero pierwsza odsłona WedLock Insurance i że w ramach najbliższych zmian dopiero pojawi się oferta sowicie wynagradzająca klientów z wieloletnim stażem małżeńskim.

 

Polisy od rozwodów nie sprawdzą się wszędzie

Logan był pierwszy z produktem, ale nie pierwszy z pomysłem. Polisa zabezpieczająca finansowo na wypadek rozwodu od dawna była skrywanym marzeniem niejednej pary drżącej o wspólną przyszłość. Mimo niewątpliwej atrakcyjności, trudno produkt WedLock Insurance jednoznacznie okrzyknąć kurą znoszącą złote jaja. Dlaczego?

Niejedno małżeństwo zamiast płacić obcej firmie za gwarancję ochrony, mogłoby woleć na własną rękę lokować oszczędności w dowolny ze znanych sobie sposobów, nawet jeśli celem składania do wspólnej skarbonki miałby być rozwód. W razie gdy do rozwodu nie dojdzie, pieniądze – inaczej niż w przypadku ubezpieczenia – pozostaną w kieszeni małżonków. Może się też zdarzyć, że koszty rozwodu nie będą wcale znaczne i odkładanie niebotycznych sum w ramach ubezpieczenia minie się z celem.

– Wszystko to pod warunkiem, że małżonkowie będą w stanie regularnie odkładać środki na pokrycie koszów własnego rozwodu – kontruje Logan. Nawet jeśli znajdą w sobie taką wewnętrzną motywację, mogą być zmuszeni skorzystać z tych środków wcześniej. Ponadto oszczędzanie na lokacie czy w formie innych bezpiecznych instrumentów nie zapewni im w efekcie środków na poziomie równym świadczeniom z WedLock Insurance.

Takiemu produktowi trudno jednak odmówić ryzyka. Jak dotąd to ono skutecznie powstrzymywało firmy przed wejściem na rynek ze zbliżoną ofertą. O tym, dlaczego w Polsce jeszcze nie czas na polisy od rozwodu mówią przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych.

Zdaniem Katarzyny Grześkowiak, Dyrektor w Biurze Zarządzania Produktami PZU, „brak zainteresowania ubezpieczycieli tego rodzaju ubezpieczeniem wynika z tego, że świadomość ubezpieczeniowa Polaków nie jest wysoka nawet w zakresie bardziej potrzebnych ryzyk, np. ubezpieczenia mieszkania lub domu.”

Marek Baran, rzecznik prasowy Grupy Allianz Polska, dodaje: – Ubezpieczenie kosztów związanych z rozwodem (kosztów ochrony prawnej oraz pozostałych) jest o tyle trudne, że ryzyko zdarzenia powodującego obowiązek świadczenia zależy w znacznej mierze od decyzji samego ubezpieczonego. Ponadto jest to ryzyko w Polsce o znacznej dynamice, przy której trudno przewidywać z przeszłości przyszłość (wzrost liczby rozwodów).

John Logan zapewnia, że ryzyko w tej branży bywa przeceniane. Wskazuje, że trudno tutaj mówić o czarnym scenariuszu, o pojedynczym zdarzeniu losowym czy jednoczesnym masowym zgłaszaniu roszczeń, które zachwiałoby stabilnością firmy. Co jeszcze może działać na niekorzyść firmy? Chociażby trudności w przekonaniu świeżo poślubionych, że taki produkt jest im potrzebny. „Nikt nie bierze pod uwagę rozwodu, a jednak te zdarzają się bez przerwy” – komunikuje firma na swojej stronie internetowej. A co z tzw. klientami wysokiego ryzyka – biorącymi ślub jedynie ze względu na dziecko albo pochodzącymi z rodzin, w których doszło do niejednego już rozwodu? To poważne zadanie dla aktuariuszy szacujących ryzyko.

Jeśli owe ryzyko zostanie wycenione słusznie, to mimo wielu niewiadomych na starcie, biznes ma szansę na sukces. Z pewnością rozbudzi też apetyt innych rynkowych graczy, którzy podobnie jak Logan są przekonani, że tak, jak bankructwo może prowadzić do rozwodu, tak rozwód może zaprowadzić do bankructwa.

Malwina Wrotniak
analityk Bankier.pl

[1] W Stanach Zjednoczonych uśredniony koszt przeprowadzenia rozwodu sięga około 16 tys. dolarów.

Źródło: Bankier.pl

2010-11-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców