Nauczyciele, którzy w ramach programu SKO w ubiegłym roku szkolnym wykazali się największym zaangażowaniem i kreatywnością, otrzymali nagrody w Konkursie z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Uroczysta Gala wręczenia złotych i srebrnych odznak odbyła się 11 października w Muzeum Narodowym w Warszawie.
W uroczystości wzięli udział laureaci konkursu, a także przedstawiciele Mazowieckiego Kuratorium Oświaty oraz PKO Banku Polskiego. Dyplomy symbolizujące złote i srebrne odznaki wręczyli: Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego, oraz Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta. Wiceprezes osobiście podziękował i pogratulował każdemu z nagrodzonych nauczycieli, a także dokonał podsumowania osiągnięć programu Szkolnych Kas Oszczędności, których w minionym roku było naprawdę wiele.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy podwoiła się liczba szkół podstawowych uczestniczących w programie (aktualnie ponad 4,5 tys.), dziesięciokrotnie zwiększyła się liczba SKO-wiczów posiadających konto w serwisie internetowym SKO – www.sko.pkobp.pl (aktualnie ponad 140 tysięcy), na Szkolnych Blogach bloguje dwa razy więcej społeczności szkolnych niż w ubiegłym roku szkolnym (obecnie prawie 450), a oficjalna grupa SKO na stronie NK.pl działająca pod nazwą „Szkoła Oszczędzania” zrzesza już ponad 70 tys. fanów (rok temu było ich zaledwie ok. 1 tys.).
Organizowane przez PKO Bank Polski coroczne konkursy pozwalają wspierać nie tylko rozwój samego SKO, ale także integrować całe społeczności lokalne zgromadzone wokół programu. W tym roku w Konkursie zostało nagrodzonych prawie 500 najaktywniejszych nauczycieli (Opiekunów SKO), bez których tak dynamiczny rozwój programu nie byłby możliwy.
– Badania wskazują, że Polacy nie oceniają swojej wiedzy ekonomicznej wysoko. Aż 37% z nas nie posiada żadnych oszczędności, a 75% nie miało do czynienia z żadną formą edukacji w tym zakresie. Nic dziwnego zatem, że 31% Polaków uważa, że szkoły i przedszkola uczą dzieci finansów w sposób niedostateczny, a aż 75% rodziców twierdzi, że wiedza o racjonalnym wydawaniu pieniędzy jest bardzo potrzebna. Rozwój SKO w tym kontekście jest więc odpowiedzią na rosnącą świadomość ekonomiczną rodziców, którzy chcą zadbać o edukację ekonomiczną swoich dzieci, tak by w dorosłym życiu poradziły sobie z zarządzaniem finansami. Cieszy zatem fakt, że SKO jest już w co trzeciej szkole podstawowej w kraju – mówiła podczas uroczystości Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta.
Po części oficjalnej, uczestnicy gali zostali zaproszeni na dwa spotkania z ekspertami z dziedziny psychologii biznesu oraz historii sztuki. Wykład o twórczości Jana Matejki przygotowany został specjalnie dla gości przez Muzeum Narodowe, zaś spotkanie z Kustoszem Muzeum odbyło się przed obrazem „Bitwa pod Grunwaldem”, do renowacji którego w znaczącym stopniu przyczynił się PKO Bank Polski.